20 mai 2014

Posted Scris de Irina Ilovan in , 0 comentarii

Ceva mai devreme, stăteam eu frumos la birou și îmi vedeam de ale mele când, dintr-o dată, aud afară că apa trece, pietrele rămân, e și grea e și frumoasă viața de român. După care mi-am adus aminte: suntem în campanie electorală! Și circulă mașini cu portavoce, pe niște străzi pline de gropi, să ne spună că e și grea da e și faină viața. Ghiciți, dintre politicieni și oamenii de rând, pentru cine îi grea și pentru cine îi faină? Că eu am un fel de presupunere.

De exemplu nu mai departe de problema străzilor pe care circulăm. Unde dai din groapă în baltă și din baltă în groapă și nu vezi decât șanțuri pe marginea drumului, până la următorul panou pe care scrie: aici sunt banii dumneavoastră! Mulțumesc frumos, știam deja. După care se zice că românii sunt mari consumatori de mașini. Păi sunt, la cât de repede se strică, firește! Îți cumperi una nouă, adusă de dincolo, făcută pentru autostrăzile lor, și după 3-4 ani (maxim!) începi să îi schimbi o bucșă, un rulment, o suspensie etc. De cauciucuri nu mai vorbesc. De fapt, ar fi mai bine spus că magazinele de piese de mașini proliferează mai mult decât cele de mașini.

balti pe carosabil

Bineînțeles însă că multe din ele dau țepe. Foarte multe dintre ele și foarte mari țepe. Vi s-ar părea suspect dacă v-aș spune că numai aici am vazut oferte de kit distributie avantajoase, cu un link spre un magazin care de exemplu apare pe pagina blogsferatu.frogcp.com? Nu cred. De ce? Pentru că așa-i românul, țepar, și ne-am obișnuit să dăm și să primim atâtea țepe încât avem impresia că fiecare vrea să ciupească de undeva și ni se pare absolut normal ca, din sute de magazine virtuale de piese auto (cred că atâtea sunt), numai unul sau două să ofere calitate și seriozitate. Poate că, într-un fel, ne merităm politicienii și viața "grea și frumoasă".

Dar noi avem o scuză: când îl ții pe om cu un salariu de sub 1000 de lei, ce poți să te aștepți? În schimb, ei ce scuze au?Că bugetul lor se ridică la niște sume foarte mari comparativ cu ce vedem noi într-o viață. Și atunci nici măcar o amărâtă de autostradă să n-o poată termina? Nu la timp, că știm că la timp nu se poate, dar măcar s-o termine. Impotenților! Na.

Nu sunt o persoană cu preferințe clare politice în perioada asta. Dar ca un mic indiciu, vă pot spune așa: n-o să votez cu cei care, dacă afară sunt belți, înlocuiesc mașinile cu șalupe...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vă rog să comentaţi decent şi la subiect.